Zamknij
REKLAMA

Sklepy skrócą godziny otwarcia. Decyzje już zapadły

07.24, 29.10.2022 . Aktualizacja: 10.06, 07.11.2022
Skomentuj Zdjęcie ilustracyjne. Fot. Daniel Wiśniewski / DzienDobryTorun.pl
REKLAMA

Sieci Netto i Kaufland podjęły decyzje o tym, że od listopada ich placówki będą otwarte krócej. Co jest powodem takiej decyzji? Czy w ślad na nimi pójdą inne markety? 

Obecna sytuacja gospodarcza wymusza na przedsiębiorstwach różne działania mające na celu oszczędności. 

Jako pierwsza sieć handlowa w kraju, które podjęła decyzję o skróceniu czasu pracy byłą sieć Netto. Od listopada sklepy mają być zamykane wcześniej, co ma być odpowiedzią na drożejący prąd. 

W rozmowie z Wiadomościami Handlowymi Patrycja Kamińska, PR manager Netto Polska wskazuje, że nie będą to jednak takie same godziny dla wszystkich placówek. 

- Wiąże się to z wcześniejszym zamknięciem, bądź z późniejszym otwarciem, w zależności od sklepu i dotyczy tych placówek, w których ruch w godzinach porannych bądź wieczornych jest mniejszy - powiedziała dla WH.pl.

Podobną decyzję podjęła także sieć sklepów Kaufland.  W tym przypadku decyzja jednak ma inne uzasadnienie. 

- Decyzję o powrocie do standardowych godzin otwarcia w części marketów z tej grupy podjęto nie ze względu na ceny energii, ale na podstawie analizy liczby klientów odwiedzających te placówki w godzinach wieczornych. Wydłużone godziny otwarcia nadal obowiązują w siedemnastu marketach. W tych placówkach klienci mogą robić zakupy do godz. 23 - wskazuje biuro prasowe sieci w specjalnym komunikacie. 

W ślad za nimi pójdą kolejne sieci? 

Poza Netto i Kauflandem na razie żadna z sieci zdecydowała się na taki ruch.

Jak podaje Radio Zet, sytuacje analizuje sieć Stokrotka.

- Wdrażamy bardziej ekonomiczne oświetlenie typu LED i dbamy o temperaturę w placówkach. W przypadku części naszych sklepów standardowo, co roku, w sezonie zimowym obowiązują krótsze godziny otwarcia. Obecnie nie planujemy jednak dodatkowych działań związanych ze skróceniem czasu działania Stokrotek - przekazuje odpowiedź dla Radia Zet Daria Raganowicz, specjalista ds. PR i komunikacji zewnętrznej Stokrotki.

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%